MarketingOost helpt u er graag bij. Van maandag 22 t/m woensdag 24 maart bieden we gezamenlijk met de Euregio verschillende webinars en online sessies aan om u weer 100 % fit te maken voor de bezoekers en gasten uit het buurland.

Niemand weet wanneer precies, maar er zal dit jaar weer voor vrijetijdsbesteding de grens over gegaan mogen worden zonder beperkingen. Pasen is wellicht nog te optimistisch, maar wellicht Fronleichnam (Sacramentsdag) op donderdag 3 juni 2021. Op het moment dat het weer mag, verwachten we dat onze Oosterburen de regio´s in Gelderland & Overijssel (´das andere Holland´) weer snel zullen bezoeken voor winkelen, dagje vermaak en vakantie.

Euregio biedt toeristische ondernemers en organisaties verdeeld over deze drie dagen een digitaal gevarieerd programma aan gericht op de Duitse bezoeker. Verschillende sprekers vanuit diverse disciplines geven praktische tips en kunnen behulpzaam zijn uw bedrijf klaar te stomen voor de Duitse gast. Het programma is gerealiseerd met steun vanuit de INTERREG-regeling van de Europese Unie, de provincies Gelderland & Overijssel en de deelstaten Nordhein-Westfalen en Niedersachsen.

U kunt zich voor onderstaande webinars aanmelden. Na aanmelding en registratie van een webinar ontvangt u van de presenterende organisatie in week 11 de link van de digitale locatie.

Maandag 22 maart:

  • 9.30 uur: “Weer klaar voor het bereiken en de ontvangst van de Duitse gast?” Hoe kunnen de RBT´s in samenwerking met de EUREGIO u ondersteunen? Stefanie Terbeck en Edwin Kok EUREGIO presenteren de mogelijkheden. Afwisselend in DE-NL taal.
    Aanmelden >
  • 11.00 uur: “Veranderingen in het grensoverschrijdend toerisme als gevolg van Corona” door Kristine Hönig van Tourismuszukunft. Corona had – en heeft nog steeds – een groot effect op alle gebieden van het leven, inclusief op de vrijetijdsbesteding en de vakanties. Welke effecten heeft dit concreet op het grensoverschrijdende toerisme? Was is er nu al anders en wat zal er ook in de toekomst anders blijven? Afwisselend in DE-NL taal.
    Aanmelden >
  • 14.00 uur: Met welke Duitse zoekwoorden zochten de Duitsers de laatste vier jaar naar een dagje uit en vakantie in Gelderland en Overijssel? Zijn er verschuivingen door COVID-19? Wat zijn de trends? Mehmet Ergün van Trendata legt uit.
    Aanmelden >

Dinsdag 23 maart:

Dag 2 bestaat uit digitale presentaties van onderstaande bureaus die hun expertise willen delen met ondernemers en organisaties en hen kunnen ondersteunen bezoekers en gasten uit het buurland te bereiken.  Welke tips hebben zij,  hoe gaan ze te werk en welke aanbieding hebben ze?

  • 9.30 uur: Red Online: De aftrap is voor RED Online Marketing. Zij richten zich uitsluitend op de reis- en recreatie branche, hebben veel klanten uit de kampeer- en bungalowsector en hebben eigen Duitse online expertise in huis.
    Aanmelden >
  • 11.00 uur: Marotura:  Om 11.00 uur is het de beurt aan Marotura All Online Business. Marotura is een Nederlands-Duits familiebedrijf met vestiging in Enschede en Bocholt en uw totaalpartner op het gebied van digitalisering, online business en technologie in Nederland & Duitsland.
    Aanmelden >
  • 13.30 uur: Prosuco:  Om 13.30 uur is het de beurt aan PROSUCO Online Business. Prosuco is een fullservice marketingbureau in de recreatiebranche met vestiging in Veenendaal.
    Aanmelden >
  • 15.00 uur: Mediamixx: Om 15.00 uur is het de beurt aan communicatiebureau MEDIAMIXX uit Kleve. Welke kansen liggen er voor pr en marketing in Duitsland? Aan de hand van concrete voorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe bedrijven kunnen inspelen op de veranderingen in de mediaconsumptie.
    Aanmelden >

Woensdag 24 maart:

  • 9.30 uur: Het belang van beoordelingsplatforms in Duitsland. Welke zijn belangrijk en hoe gaat u hier mee om? Waar komen beoordelingen vandaan? Beoordelingsplatforms zijn ingeburgerd in het toerisme en bieden gasten een overzicht van de kwaliteit van het aangeboden product. Gasten beoordelen zelf het product of lezen in ieder geval de recensies van gelijkgestemden uit het eigen land. Dit kan naast lof ook kritiek zijn. Hoe reageert u? Kristine Hönig van Tourismuszukunft.
    Aanmelden >
  • 11.00 – 13.00 uur: Online marketing voor hotels. Hoe is uw digitale zichtbaarheid? Meer rechtstreekse boekingen via uw eigen website en social media kanalen. Online Birds Hotel Marketing vliegt met u mee. Doelgerichte online marketing is een enorm belangrijk instrument geworden in de hotellerie, als het gaat om het behouden van bestaande gasten, het genereren van nieuwe gasten en het profiteren van ratingportals. Online Birds Hotel Marketing Solutions met vestiging in Berlijn en München houdt toezicht op hotels in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Brazilië, Portugal en de VS, met een uitgebreide dienstenpakket. Let op: De webinar wordt in het Duits of Engels gegeven.
    Aanmelden >
  • 9.30 -15.30 uur: Digitale Ronde Tafels per sector. Spar tijdens de Digitale Ronde Tafels met andere ondernemers, managers, marketeers & eigenaren uit Nederland & Duitsland onder begeleiding van de strategen van Red Online. De gespreksonderwerpen brengt u zelf in, maar hoofdthema is meer te weten komen over de buurlandgast en hoe die bereikt kan worden door tips van collega´s. Let op: Maximaal 5 NL & 5 D deelnemers. Bij meer interesse volgen er nieuwe rondes op nieuwe data. Geef uw interesse aan door u – als de capaciteit is bereikt – op de wachtlijst te plaatsen.
  • 16.00 uur: Grensoverschrijdende afsluiting met medewerking van Anouk Ellen Susan ´Lekker anders´ … & meer dan marketing
    Aan bod komen DE-NL cultuurverschillen, aha momentjes en leuke weetjes, samenwerking tussen Duits/Nederlanders, Duitsers/Nederlanders aantrekken, waarop moet u letten, – mensen bereiken en enthousiasmeren – Marketingtips voor ondernemers. Eindigend in een LEKKER anders Poetry Slam. Anouk Ellen Susan is meer dan 20 jaar werkzaam ik in het marketingvak op internationaal niveau – sinds haar 27ste in een leidinggevende functie. 7 jaren was ze o.a. directrice van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) in Duitsland, de afgelopen 2 jaar heeeft ze als Director Business Strategy in Den Haag gewerkt. Sinds november 2019 is ze zelfstandig werkzaam als professional speaker, coach, consultant, dagvoorzitter en auteur.
    Aanmelden >

 

 

 

Guido Wapstra

Author Guido Wapstra

More posts by Guido Wapstra