Webstorms & Webinars

MarketingOost organiseert de komende periode een reeks webinars & webstorms met experts, specialisten, goeroes en innovatieve ondernemers om aan de slag te gaan met uw vraagstuk!  Hierbij delen we kennis, expertise, relevante informatie en gaan we met elkaar in gesprek over uw uitdagingen en kansen. Doet u ook mee aan onze interactieve webinars onder leiding van topduo Lennart Graaff & Bas Westerweel? De Webinars zijn geheel kosteloos voor de partners van MarketingOost. Alle webinars worden ook omgezet naar podcasts. Luister de vorige webinars over de 1,5 m vrijetijdseconomie en de zakelijke markt hier terug. We hopen u te ontmoeten tijdens de webinars. Graag tot in de digitale meetingroom!

De komende Webinars zijn: 
• 24 september | 10:00-11:30 uur | ‘Ondernemerschap 1.5’
• 1 oktober |13:00-14:30 uur | ‘Investeren in duurzaamheid, juist nu!’
• 8 oktober |10:00-11:30 uur | ‘Vrijetijdsbesteding is voor iedereen (gezond)’

Er is ruimte voor interactie, vragen en een brainstorm zodat u met nieuwe kennis, tips & tricks de meetingroom verlaat. Hierna kunt u aan de slag kan om uw organisatie door te ontwikkelen!

Webinars & webstorms
We organiseren tijdens de sessies een expertmeeting, waarbij er veel tijd is voor interactie tussen deelnemers. We noemen het ook wel webstorms, omdat we met elkaar brainstormen over vraagstukken, kansen en uitdagingen. De programma’s en de definitieve uitnodigingen volgen binnenkort. Een aantal dagen voorafgaand aan de sessies ontvangt u via de mail inloggegevens voor de webstorms. Voor vragen kunt u terecht bij Anieke van Wijnen. E: avanwijnen@marketingoost.nl M:06-30998767. Zie hier onder de eerst volgende Webinars!

Webinar Ondernemerschap 1.5

  • Donderdag 24 september van 10:00 uur – 11:30 uur. 
  • Voor ondernemers, overheden en organisaties in de vrijetijdseconomie en cross-over sectoren zoals retail, cultuur, horeca, eventorganisatoren, agrofood & natuur. Experts en specialisten spreken over scenario’s, consumentengedrag, innovatie en gaan met elkaar in gesprek over kansen en mogelijkheden. Er wordt nieuwe kennis gedeeld en informatie uitgewisseld om uw regio en aanbod toekomstbestendig door te ontwikkelen.

Ondernemerschap 1.5 gaat over het nieuwe ondernemen in deze bizarre tijden. Vooruit blijven kijken, samenwerken en flexibiliteit. Want stilstand is achteruitgang zegt men vaak. Maar hoe werkt dat in deze periode van hollen of stilstaan? Iedereen heeft zoveel mogelijk de schouders eronder gezet en enkele bedrijven hebben zelfs een relatief goed hoogseizoen gehad. Wel was er focus nodig op het eigen bedrijf. In het najaar kan de blik hopelijk weer meer naar buiten gericht worden. Tijdens de webstorms is er tijd en ruimte om alle ervaringen, kennis, uitdagingen en mogelijkheden met elkaar te delen en samen met experts aan de slag te gaan. Zo werken we samen om de vitaliteit van uw bedrijf zo goed mogelijk in stand te houden. Hierdoor kunt u wellicht sterker uit deze crisis komen!

Programma: 

  • Lennart Graaff & Bas Westerweel over kansen en uitdagingen in de vrijetijdssector.
  • Wieteke Kalkema van MarketingOost Strategie & Onderzoek over Scenario’s. Een terugblik & vooruitblik.
  • Stef Driessen, Sector Banker Leisure bij ABN AMRO over de doorvertaling van trends & ontwikkelingen voor vernieuwend ondernemerschap: digitalisering & kostenbesparing.
  • Meer omzet & toegevoegde waarde door creativiteit en ondernemerschap 1.5:
    – welke rol kunt u als bedrijf vervullen en wat is de relatie tot uw opgeving?
    – hoe komt u tot creatieve ideeën en implementatie?
    – hoe vindt u organisaties waarmee u kunt samenwerken?
  • Ondernemer aan het woord: Bert van de Maat, eigenaar Vakantiepark Mölke uit Twente
    Over hoe de Coronacrisis een katalysator voor verbeteringen kan zijn. Lees hier zijn verhaal.

U kunt zich hier aanmelden voor deze Webinar

 

Webinar  Investeren in duurzaamheid, juist nu!

  • Donderdag 1 oktober van 13:00 uur – 14:30 uur.
  • Voor ondernemers, overheden, en organisaties in de vrijetijdseconomie en cross-over sectoren zoals retail, cultuur, horeca, eventorganisatoren, agrofood & natuur. Experts op het gebied van duurzaamheid, korte ketens en circulariteit delen hun kennis en beantwoorden uw vragen. U wordt geïnspireerd en kan met deze nieuwe kennis aan de slag in de praktijk. Lees hier alvast over het onderwerp!

Inmiddels geeft al meer dan de helft van de Nederlanders aan op duurzaamheid te letten bij de aankoop van producten of diensten. De verwachting is dat dit de komende jaren nog verder gaat stijgen. In de webinar staan we tijdens de expertmeeting stil bij trends & ontwikkelingen op het gebied van duurzaam ondernemen in de vrijetijdseconomie, meerwaarde van lokale producten binnen vrijetijdsproducten en laten we ons inspireren over circulaire belevingsconcepten. Het is belangrijk dat bedrijven juist nu inzetten op onderscheidend vermogen en toekomstgericht vrijetijdsaanbod. U kunt het verschil maken door nu in te zetten op duurzame concepten!

Programma: 

U kunt zich hier aanmelden voor deze Webinar

Webinar  Vrijetijdsbesteding is voor iedereen (gezond)

  • Donderdag 8 oktober van 10:00 uur – 11:30 uur.
  • Voor ondernemers, overheden en organisaties in de vrijetijdseconomie en aanpalende sectoren zoals welzijnsorganisaties, zorgorganisaties, sport, natuur, cultuur, retail & horeca. In de week van 5 oktober is het de Nationale week van Toegankelijkheid. Tijdens de kennissessie zijn experts aanwezig die vertellen over de kansrijke nichemarkten voor preventieve gezondheidsconcepten, toegankelijkheidsconcepten voor multigeneratievakanties, gastvrijheid en marketingkansen. Lees hier alvast meer over het onderwerp en bekijk de informatie over de workshop Ongehinderd Gastvrij voor u en uw personeel!

Wensen en behoeften van gasten veranderen voortdurend. Sommige ontwikkelingen zoals het belang van gezondheid, vitaliteit en ruimte worden versterkt door Covid-19. Bovendien wordt men steeds ouder en neemt het aantal mensen met een beperking sterk toe. De vraag naar toegankelijk vrijetijdsaanbod en aanbod dat aansluitend is op gezondheidswensen: ontspannen, ontzorgen, opladen, bewegen, stijgt. Bovendien is het interessant om te kijken hoe ontwikkelingen door social distancing benut kunnen worden voor conceptontwikkeling, gericht op seizoensverlenging en omzetstijging. We gaan in op deze onderwerpen, samen met o.a. Jos Klerx van de Rabobank, Merlijn Pietersma van ZKA Strategy, Gerard de Nooij van Ongehinderd en Eelke Kelderman van Eelke Droomt

Programma: 

  • Opening door Lennart Graaf & Bas Westerweel
  • Trends & ontwikkelingen, feiten en cijfers over vergrijzing, gezondheidstrends, toegankelijk toerisme en mogelijkheden voor nieuwe markten en producten, door Jos Klerx, sectorspecialist Horeca & Recreatie bij de Rabobank.
  • In gesprek met ondernemer Gerard de Nooij van Ongehinderd en
    Eelke Kelderman, eigenaar van Eelke Droomt over het belang en de toegevoegde waarde van toegankelijke vrijetijdsproducten, marketingkansen, gastvrijheid en productontwikkeling.
  • Jorien Slot-Heijs van het Mulier Instituut over het belang van buiten zijn en buitenspelen voor kinderen.
  • Keynote van Merlijn Pietersma van ZKA Strategy, over mogelijkheden om ‘social distancing’ in te zetten als mogelijkheid voor nieuwe belevenissen & concepten (rust, ruimte, tijd, gezondheid). Merlijn vertaalt marktkansen door naar concrete tips en adviezen over onderwerpen zoals dynamic pricing, seizoensverlenging, management sharing, capaciteitsmanagement en nieuwe concepten.

U kunt zich hier aanmelden voor deze webinar

 

 

 

Shelly van Winden

Author Shelly van Winden

More posts by Shelly van Winden