Dashboard vol trends
MarketingOost lanceert ook een dashboard voor trends en ontwikkelingen in de toeristensector. Dat toont overzichtelijk belangrijke cijfers, zoals het aantal boekingen en annuleringen bij campings en vakantieparken, de omzet van de sector en macro-economische indicatoren als consumentenvertrouwen en producentenvertrouwen. “We actualiseren voortdurend de cijfers, zodat we steeds een goed beeld hebben van de situatie in de branche. Bovendien kunnen we die vergelijken met eerdere jaren en de ontwikkelingen in de rest van Nederland. Onze campagnes stemmen we daar vervolgens op af”, legt Borgsteijn uit.

 

Bouwstenen voor toekomst
De beschikbare gegevens zijn belangrijke bouwstenen voor het ontwikkelen van verschillende scenario’s waaraan de Taskforce Gastvrij Overijssel werkt. MarketingOost buigt zich ook zelf intensief over de toekomst. “Net als veel andere sectoren is de coronacrisis voor de recreatie- en toerismesector  een grote uitdaging. We monitoren voortdurend belangrijke factoren en indicatoren, waardoor we zo goed mogelijk op ontwikkelingen inspelen. Ook op korte termijn zijn de resultaten zichtbaar. Goed voorbeeld zijn onze scenario’s voor de 1,5 metereconomie. Daarmee inspireren we gemeentes om in de openbare ruimte maatregelen te treffen waarmee ze onze ondernemers helpen.”

Bekijk hier het dashboard en andere relevante informatie gerelateerd aan Corona.

Shelly van Winden

Author Shelly van Winden

More posts by Shelly van Winden