navigatie overslaan

Stijlzoekers zijn intelligent, doelgericht en zelfverzekerd. Hun motto is “work hard, play hard” en in hun spaarzame vrije tijd zijn ze op zoek naar nieuwe uitdagingen. Ze zijn minder dan andere doelgroepen geïnteresseerd in wandelen en fietsen, maar richten zich veel meer op exclusieve activiteiten. Ze bezoeken bijvoorbeeld graag professionele sportwedstrijden.

Vakantie en vrije tijd

Deze groep gaat graag naar een luxe resort op vakantie. Daarnaast is dit de enige groep waarbij het maken van een cruise ook naar boven komt. Tot slot is deze groep ook wel van de feest en vermaak vakanties. Dit dan uiteraard wel met een bepaalde klasse: geen zon, zuipen, ziekenhuis, maar met een cocktail in je hand op een exclusief feestje. Overnachten doen ze graag in luxe en comfort en geven daarbij graag wat meer uit als het dan echt goed is. Ze slapen het liefst in een luxe hotel of in een AirBnb. Ondanks dat de Stijlzoekers ver richting het egodeel van de sociologische as zitten, gaan ze wel graag met andere mensen op vakantie.

In Overijssel

Stijlzoekers zijn vaker dan andere leefstijlen in de stad te vinden. In Overijssel gaan ze bijvoorbeeld uitgebreid brunchen in Deventer, of ze laten zich culinair in de watten leggen tijdens een 6-gangendiner bij een sterrenrestaurant in Zwolle. Overnachten doen ze in een luxe hotel, bijvoorbeeld in Enschede. Buiten de stad zijn ze te vinden op een van de wijngaarden in Overijssel, waar ze genieten van een wijnproeverij. Ook sport speelt een rol in de vrije tijd, zowel actief als aanschouwend. Stijlzoekers gaan bijvoorbeeld een wielrennen op de Sallandse Heuvelrug. Ze bezoeken ook graag sportevementen zoals een golftoernooi, een voetbalwedstrijd of Military Boekelo in Enschede.

Marketingcommunicatie

Stijlzoekers zijn meer dan gemiddeld actief op YouTube, LinkedIn en Twitter. Sites met reviews en videodiensten worden door Stijlzoekers gebruikt als inspiratiebron voor een vakantie of dagje uit. Inspiratie kom ook van familie en vrienden. Stijlzoekers zien het liefst inspirerende verhalen en afbeeldingen. Meer dan gemiddeld zijn ze geïnteresseerd in attracties en pretparken en tips van een lokale gids of historicus. Stijlzoekers kiezen een vakantie of dagje uit samen met hun partner. Boeken zoen ze via Booking.com en Vakantieveilingen.

Sociodemografie

Recreanten in deze groep zijn relatief vaak tussen de 18 en 34 jaar oud. Het zijn relatief vaak huishoudens met kinderen en relatief weinig alleenstaanden. Ze zijn vaak hoogopgeleid en verdienen relatief vaak modaal of hoger.