Onder de vlag van ‘Over de IJssel’ heeft Marketing Oost in 2015 twee keer een marketingcampagne
uitgezet. In mei en juni liep de campagne met als boodschap: ‘De beste fietsbeleving vind je Over de
IJssel’, die ervoor moest zorgen dat Overijssel (nog) meer bekend komt te staan als dé fietsprovincie van
Nederland (en uiteindelijk moet leiden tot meer bezoekers/fietsers en bestedingen). In de periode
september – november 2015 liep ‘Een wereld vol cultuur vind je Over de IJssel’. De speerpunten van
deze campagne waren cultuur, steden en evenementen. De campagnes bestonden uit verschillende
online en offline uitingen via o.a. advertenties, banners, tv-uitzendingen, nieuwsbrieven en bij elke
campagne een winactie.
Marketing Oost wil graag weten in hoeverre deze campagnes bekend zijn, hoe men de campagnes
beoordeelt en of met de campagnes de beoogde doelstellingen zijn behaald. Om dit in beeld te brengen
heeft Marketing Oost opdracht gegeven aan I&O Research voor een peiling na afloop van beide
marketingcampagnes

De bevindingen kunnen worden gevonden in onderstaand rapport

160210 Effectmeting Over de IJssel_def rapport

Guido Wapstra

Author Guido Wapstra

More posts by Guido Wapstra