Checklist

Zes praktische tools om aan de slag te gaan met aanbodontwikkeling

  • Geschreven door Shelly
  • 2 minuten leestijd
  • 89 x bekeken

We hebben zes tools, diensten en activiteiten ontwikkeld om u te ondersteunen bij productontwikkeling. De tools zijn onderdeel van de kennis- & innovatieprogramma’s van MarketingOost.

  1. Leefstijlvinder toolkit

    In de vrijetijdseconomie werken we met de Leefstijlvinder. Een model om de verschillende leefstijldoelgroepen te definiëren, specifiek aanbod te ontwikkelen en marketingactiviteiten op aan te sluiten.

  2. Subsidieloket

    We helpen u verder in de subsidiewereld om aanbodontwikkeling te realiseren. MarketingOost heeft goede relaties bij overheden en is op de hoogte van actuele subsidies en financieringsmogelijkheden. Lees hier over ons subsidieloket, vind passende regelingen en neem contact met ons op als wij u kunnen helpen.

  3. E-learnings

    Momenteel zijn er verschillende online trainingen die u en uw personaal kunt volgen. Deze worden regelmatig aangevuld met nieuwe relevante trainingen.

  4. Experimenten & proeftuinprojecten

    Een toekomstgericht vrijetijdsproduct is ons uitgangspunt. Sterke bedrijven en onderscheidende regio’s met vernieuwde diensten en producten, aansluitend op trends & ontwikkelingen zoals duurzaamheid, energie, circulariteit, authenticiteit etc. We helpen organisaties verder met vraagstukken d.m.v. een design thinking methode, om out of the box ideeën te vertalen naar oplossingen. Het concept heet Lab O, een laboratorium om geconditioneerde experimenten uit te voeren. We werken samen met externe professionals. Heef u een vraagstuk met gebiedsbelang in interesse in deze aanpak? We zijn op zoek naar een pilotproject.

  5. Adviesgesprekken & begeleiding ontwikkeltrajecten

    Heeft u inspiratie opgedaan, wilt u de kennis toepassen in de praktijk en heeft u hier hulp bij nodig? Wij helpen graag om ideeën door te ontwikkelen tot businesscases en subsidieaanvragen. We werken met een team van interne en externe experts om u te ontzorgen. Wij kunnen ook haalbaarheidsonderzoek uitvoeren en de businesscase schrijven. Een voorbeeld is de samenwerking met De Oeverhorst in het Vechtdal!

  6. Brainstorms & co-creatiesessies

    We bieden onze expertise ook op maat aan. Wilt u voor een specifiek vraagstuk een sessie organiseren en onze kennis en expertise inzetten? We kunnen strategiesessies organiseren, maar ook co-creatie sessies met potentiële doelgroepen bijvoorbeeld.

Wat vind je van de informatie op deze pagina?

Geschreven door Shelly

Shelly is adviseur strategie en onderzoek bij MarketingOost. In "Wat er speelt" neemt ze je mee in de trends & ontwikkeling binnen destinatiemarketing. Kom in contact met Shelly via svanwinden@marketingoost.nl of 06-82203157

Toon meer verhalen

Ook interessant