
Nieuws
Website Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel live
Het thema ‘Vitale Vakantieparken’ staat hoog op de agenda van gemeentes, provincies en het Rijk. Dat is logisch, want vitale parken bieden veel meerwaarde voor de lokale economie en dragen bij aan leefbaarheid van een gebied.MarketingOost lanceert eerste datahub in de vrijetijdseconomie
MarketingOost lanceert de eerste datahub in de Nederlandse vrijetijdseconomie. Het unieke dataplatform biedt ondernemers, overheden en kennisinstituten de mogelijkheid alle beschikbare relevante kennis en informatie op het gebied van toerisme en recreatie te delen. Het is voor het eerst dat binnen de sector zoveel bronnen en data bij elkaar komen. “De vrijetijdseconomie zet hiermee belangrijke stappen in het werken met smart data”, zegt Wendy Weijdema, Manager Strategie, Onderzoek & Innovatie van MarketingOost.In eerste drie kwartalen al ruim 6.5 miljoen overnachtingen in Overijssel
In september 2021 waren er ruim 840 duizend overnachtingen in Overijssel. Dit waren er 8% meer dan in 2020 en zelfs 25% meer dan in 2019. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde gegevens van CBS.Niet iedereen ging tijdens lockdown naar het bos
Waar de één een bezoek aan de natuur tijdens de lockdown weer heeft leren te waarderen en drukte geen enkel probleem vond, voelt de ander de toegenomen drukte juist als een belemmering. Dat blijkt uit de resultaten van het natuurbelevingsonderzoek onder de doelgroepen van de Leefstijlvinder.In augustus zet positieve trend van juli door
Met ruim 1,7 miljoen overnachtingen in augustus, een toename van 20% ten opzichte van 2019, kunnen we op toeristisch vlak over een geslaagde (hoog)zomer spreken. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde CBS-cijfers.Fiets -en wandelroutenetwerken Overijssel start met grootschalig onderzoek
Fietsen en wandelen staan in de top-5 van ondernomen vrijetijdsactiviteiten in Overijssel en dit is ten tijde van Corona alleen maar toegenomen. Mede door deze groei aan populariteit van wandelen en fietsen hebben routebureaus in Overijssel de wens om meer inzicht te krijgen in het gebruik en de ervaring van hun fiets-en wandelroutenetwerk, zodat ze deze zo goed mogelijk kunnen doorontwikkelen. Daarom hebben de samenwerkende routebureaus MarketingOost gevraagd om een onderzoek uit te voeren naar de routestructuren in Overijssel. Gastvrij Overijssel is opdrachtgever van het onderzoek.Julimaand bijna kwart meer overnachtingen dan 2019
Met bijna 1.4 miljoen overnachtingen is de maand juli dit jaar een toeristische topmaand geweest. Het aantal lag zelfs 24% hoger dan in juli 2019. Dat blijkt uit de recent gepubliceerde gegevens van CBS.Toerisme in Overijssel gestegen richting oude niveau
In het eerste halfjaar van 2021 is het aantal toeristische overnachtingen in Overijssel met 73% gestegen ten opzichte van diezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van CBS.15-daagse Duitsland-booster
Ben je klaar voor de Duitse gast? In september start de 15-daagse booster “LEKKER Anders – Duitse marktbewerking” voor toeristische ondernemers.Bent u klaar voor de Duitse gast?
Test uw kennis over de Duitse gast! Staat u straks bovenaan in ons klassement?Terugkijken: Leefstijlvinder Kennissessie vitale binnensteden
De Leefstijlvinder geeft veel inzichten voor stads- en gebiedsmarketing. Deze inzichten in doelgroepen kunnen helpen bij diverse vraagstukken. Op 9 juni was er een online kennissessie. Deze kennissessie ging over de vitaliteit van binnensteden en hoe de leefstijlvinder daarbij kan helpen.