Nieuws
Fiets -en wandelroutenetwerken Overijssel start met grootschalig onderzoek
Fietsen en wandelen staan in de top-5 van ondernomen vrijetijdsactiviteiten in Overijssel en dit is ten tijde van Corona alleen maar toegenomen. Mede door deze groei aan populariteit van wandelen en fietsen hebben routebureaus in Overijssel de wens om meer inzicht te krijgen in het gebruik en de ervaring van hun fiets-en wandelroutenetwerk, zodat ze deze zo goed mogelijk kunnen doorontwikkelen. Daarom hebben de samenwerkende routebureaus MarketingOost gevraagd om een onderzoek uit te voeren naar de routestructuren in Overijssel. Gastvrij Overijssel is opdrachtgever van het onderzoek.Julimaand bijna kwart meer overnachtingen dan 2019
Met bijna 1.4 miljoen overnachtingen is de maand juli dit jaar een toeristische topmaand geweest. Het aantal lag zelfs 24% hoger dan in juli 2019. Dat blijkt uit de recent gepubliceerde gegevens van CBS.Toerisme in Overijssel gestegen richting oude niveau
In het eerste halfjaar van 2021 is het aantal toeristische overnachtingen in Overijssel met 73% gestegen ten opzichte van diezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van CBS.15-daagse Duitsland-booster
Ben je klaar voor de Duitse gast? In september start de 15-daagse booster “LEKKER Anders – Duitse marktbewerking” voor toeristische ondernemers.Bent u klaar voor de Duitse gast?
Test uw kennis over de Duitse gast! Staat u straks bovenaan in ons klassement?Terugkijken: Leefstijlvinder Kennissessie vitale binnensteden
De Leefstijlvinder geeft veel inzichten voor stads- en gebiedsmarketing. Deze inzichten in doelgroepen kunnen helpen bij diverse vraagstukken. Op 9 juni was er een online kennissessie. Deze kennissessie ging over de vitaliteit van binnensteden en hoe de leefstijlvinder daarbij kan helpen.Weer ´fertig´ voor het bereiken en ontvangen van Duitse gasten?
MarketingOost helpt u er graag bij. Van maandag 22 t/m woensdag 24 maart bieden we gezamenlijk met de Euregio verschillende webinars en online sessies aan om u weer 100 % fit te maken voor de bezoekers en gasten uit het buurland.15 procent minder overnachtingen in Overijssel in 2020
Het aantal toeristische overnachtingen in Nederland is in 2020 vergeleken met een jaar eerder met 30 procent afgenomen naar 86,2 miljoen. In Overijssel lijkt de schade beperkt met ‘maar’ 15 procent minder overnachtingen naar 6,1 miljoen. Dit zijn echter wel ruim een miljoen overnachtingen minder dan een jaar eerder.E-learning ‘Gastvrijheid voor Iedereen’ online
De coronamaatregelen van het afgelopen jaar hebben duidelijk gemaakt hoe belangrijk ontspanning is voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid. Voor mensen met een beperking zijn recreatieactiviteiten echter niet altijd goed toegankelijk.Terugkijken: Leefstijlvinder Kennissessie Natuurbeleving
Afgelopen donderdag 3 februari 2021 organiseerde MarketingOost een kennissessie over natuurbeleving. De adviesbureaus ZKA Leisure, Bureau Buhrs en het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd, die gezamenlijk de toolkit natuurbeleving hebben ontwikkeld hebben deze presentatie verzorgd.Nieuwe kans voor aanbodontwikkeling: MKB-voucher: één regeling voor alle ondernemers
Het Midden- en Kleinbedrijf is de motor van de Overijsselse economie. De provincie Overijssel investeert veel om het MKB voor te bereiden op de toekomst. Voor de vrijetijdseconomie staan er ook een aantal uitdagingen om onze mooie sector toekomstbestendig te maken.