
Nieuws
Terugkijken: Leefstijlvinder Kennissessie vitale binnensteden
De Leefstijlvinder geeft veel inzichten voor stads- en gebiedsmarketing. Deze inzichten in doelgroepen kunnen helpen bij diverse vraagstukken. Op 9 juni was er een online kennissessie. Deze kennissessie ging over de vitaliteit van binnensteden en hoe de leefstijlvinder daarbij kan helpen.Weer ´fertig´ voor het bereiken en ontvangen van Duitse gasten?
MarketingOost helpt u er graag bij. Van maandag 22 t/m woensdag 24 maart bieden we gezamenlijk met de Euregio verschillende webinars en online sessies aan om u weer 100 % fit te maken voor de bezoekers en gasten uit het buurland.15 procent minder overnachtingen in Overijssel in 2020
Het aantal toeristische overnachtingen in Nederland is in 2020 vergeleken met een jaar eerder met 30 procent afgenomen naar 86,2 miljoen. In Overijssel lijkt de schade beperkt met ‘maar’ 15 procent minder overnachtingen naar 6,1 miljoen. Dit zijn echter wel ruim een miljoen overnachtingen minder dan een jaar eerder.E-learning ‘Gastvrijheid voor Iedereen’ online
De coronamaatregelen van het afgelopen jaar hebben duidelijk gemaakt hoe belangrijk ontspanning is voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid. Voor mensen met een beperking zijn recreatieactiviteiten echter niet altijd goed toegankelijk.Terugkijken: Leefstijlvinder Kennissessie Natuurbeleving
Afgelopen donderdag 3 februari 2021 organiseerde MarketingOost een kennissessie over natuurbeleving. De adviesbureaus ZKA Leisure, Bureau Buhrs en het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd, die gezamenlijk de toolkit natuurbeleving hebben ontwikkeld hebben deze presentatie verzorgd.Nieuwe kans voor aanbodontwikkeling: MKB-voucher: één regeling voor alle ondernemers
Het Midden- en Kleinbedrijf is de motor van de Overijsselse economie. De provincie Overijssel investeert veel om het MKB voor te bereiden op de toekomst. Voor de vrijetijdseconomie staan er ook een aantal uitdagingen om onze mooie sector toekomstbestendig te maken.Duurzaam toerisme in de Hanzesteden
Vitaliteit dagrecreatie in kaart
Tijdens een zonnige vakantiedag gaat een gezin met kleine kinderen graag naar een buitenzwembad. Ze willen dat het er netjes uitziet en dat het een beetje anders dan anders is. De kwaliteit moet natuurlijk op-en-top zijn. Kortom; een vitale dagrecreatievoorzieining. Immers; als het niet op orde is, of zelfs ‘vergane glorie’ komen ze daar niet (terug). Een vitale toeristische bestemming heeft zowel een vitale dag- als verblijfsrecreatieve sector nodig. De toeristen die in Overijssel overnachten, willen genieten van dagrecreatieve voorzieningen, maar ook de eigen inwoner wil graag recreëren in de omgeving. Gastvrij Overijssel heeft onderzoek laten uitvoeren om naast de vitaliteit van de verblijfsrecreatie nu ook de vitaliteit van de dagrecreatie in kaart te brengen.Vitaliteit verblijfsrecreatie in kaart gebracht
Een vitale verblijfsrecreatieve sector is van groot belang voor een toekomstbestendig aanbod in onze provincie. Om hier inzicht in te krijgen, heeft Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd in opdracht van Gastvrij Overijssel onderzoek gedaan naar de vitaliteit van de sector. Het rapport gaat in op nagenoeg de gehele provincie, te weten de regio’s Noordwest Overijssel, Salland en Twente. In een eerder onderzoek is namelijk de vitaliteit van de verblijfsrecreatie in het Vechtdal al onderzocht.